Televarainhankinta
Yritysvarainhankinta
Yritysvarainhankinta puhelimella on paras suora keino tavoittaa yrityslahjoittajat, sillä lahjoituspäätöksen tekevät yrityspäättäjät ovat monesti muiden varainhankinnan keinojen tavoittamattomissa. Menetelmällä saadaan aikaan suora, myönteinen ja vuorovaikutteinen lahjoittajakontakti, ja suurtakin määrää yrityksiä voidaan lähestyä suhteellisen lyhyessä ajassa. Keskeistä menetelmälle on kohderyhmäpoiminta, jossa soittolistalle etsitään yrityksiä, joiden tuottamat tuotteet tai palvelut ovat linjassa yhteisön arvojen tai tavoitteiden kanssa. Toteutamme yritysvarainhankintaa yhteisöille kampanjaluonteisesti tai jatkuvana palveluna.
Kylmään rekisteriin kohdistetussa yritystelevarainhankinnassa usein tehokkain tapa on niin sanottu digitele-yhdistelmä, jossa yritystä lähestytään ensin sähköpostitse ja sen jälkeen puhelimitse. Puhelinsoiton jälkeen kiinnostusta osoittaneille kontakteille voidaan vielä lähettää jälkisähköposti eli ns. follow-up. Kampanjointia voidaan tehdä kahdella eri tavoitteella: 1) suorana lahjoituspyyntönä tai bookkauksella eli 2) tapaamistavoitteella.
1) Suoran lahjoituspyynnön tavoitteessa soittajalla on oikeus pyytää lahjoitusta suoraan, ja tällöin hänellä on tavoitteena antaa yrityspäättäjälle lahjoitustiedot puhelimessa tai sopia lisätietojen lähettämisestä esimerkiksi sähköpostitse tai postitse.
2) Bookkaamisessa soittajan tavoitteena on sopia jatkotapaaminen yrityksen- ja yhteisön edustajan, usein asiantuntijan tai myyjän välillä. Tällöin on monesti tehokkainta, että myyjällä on ennalta määritelty lista sopivista tapaamisajoista, jotta tapaaminen voidaan lyödä lukkoon puhelun aikana.