Televarainhankinta
Korotuskampanjointi
Lahjoitusten korottaminen on monesti unohdettu tai resurssien puutteessa priorisoimatta jäänyt, tärkeä varainhankinnan toimenpide. Onnistuneella korotuskampanjoinnilla tehostetaan varainhankinnan tuottoja ja ylläpidetään hyviä lahjoittajasuhteita. Samalla voidaan viestiä vaikuttavasti yhdistyksen toiminnalle ajankohtaisista aiheista. Toteutamme televarainhankinnan korotuskampanjointia osana kokonaispalveluamme tai tarpeen mukaan kertaluontoisina täsmäkampanjoina.
Lahjoitusten korottaminen ja lahjoittajasuhteen hoitaminen puhelimitse on oleellista jokaiselle yhdistykselle, joka haluaa parantaa varainhankintansa tehokkuutta ja hyviä käytäntöjä. Erityisesti kuukausilahjoittajien osalta on oleellista, että heihin ollaan yhteydessä tasaisesti ja henkilökohtaisesti.
Korotuskampanjoinnissa oleellista on ymmärrys yhdistyksen ydintyöstä ja ajankohtaisista aiheista, jotta korotuskampanjaa toteuttava henkilökunta voi vastata lahjoittajien kysymyksiin mahdollisimman kattavasti. Kuten muissakin toimenpiteissämme, kouluttamisella ja oppimisella on työssämme keskeinen rooli. Korotuskampanjat ovat usein lyhyestä kestostaan huolimatta niin tärkeitä toimenpiteitä, että suosituksemme on asiakkaan edustajan osallistuminen perehdyttämisvaiheeseen.
Koska korotuskampanjoinnissa voidaan kerätä lahjoittajilta myös epäsuorasti erilaisia tietoja ja palautetta, kampanjan loppuraportissa voidaan käsitellä myös toivottua palautetta. Tällä tavoin korotuskampanjointi toimii samalla lahjoittajaymmärryksen lisäämisen keinona.