Kuluttajamyyntiorganisaatioiden henkilöstölle tarkoitettu B2C-valmennus sisältää laaja-alaisesti asiakaskohtaamiseen liittyviä aiheita. Valmennuksemme tavoitteena on vahvistaa myyjien kohtaamistaitoja ja tarjota selkeitä menetelmiä kuluttajamyynnin erityishaasteisiin, olipa kyseessä sitten aloitteleva tai erittäin kokenut työntekijä. Laadimme valmennuskokonaisuudet tarpeiden mukaisesti ja ne voivat olla lyhyitä ja napakoita tietoiskuja, puolipäiväisiä tai kokopäiväisiä työpajoja tai useamman kerran koulutussarjoja.
B2C-myyntivalmennus voi sisältää laajuudesta riippuen esimerkiksi seuraavia teemoja:
Myyntikeskustelujen ja asiakaskohtaamisen perusteet
Kuluttajakäyttäytymisen ymmärrys ja sen vaikutusta myyntityöhön
Tarpeiden kartoittaminen ja ratkaisukeskeisyys
Vuorovaikutustaitojen ja asiakaslähtöisen palvelun kehittäminen
Lisämyynnin ja ristiinmyynnin menetelmät
Myyntitulosten seurantan ja palautteen hyödyntäminen
Myyjien itsevarmuuden ja motivaation vahvistaminen