Myyntiorganisaatioiden henkilöstölle suunnattu B2B-myynnin valmennus käsittelee yritysmyynnin kokonaisuutta. Valmennus tukee myyntiä tekevän henkilöstön kyvykkyyksiä ja ammatillista kehittymistä, olipa kyse sitten käytännön myyntitekniikoista, mittareiden laatimisesta tai myyntiprosessin hallinnasta. Laadimme valmennuskokonaisuudet tarpeiden mukaisesti ja ne voivat olla lyhyitä ja napakoita tietoiskuja, puolipäiväisiä tai kokopäiväisiä työpajoja tai useamman kerran koulutussarjoja.
B2B-myyntivalmennus voi sisältää laajuudesta riippuen esimerkiksi seuraavia teemoja:
Myyntistrategian suunnittelu ja tavoitteiden asettaminen
Myyntiprosessin vaiheiden hallinta
Asiakaskohtaamisten suunnittelu ja myyntikeskustelujen kehittäminen
Vuorovaikutustaidot ja neuvottelutekniikat
Asiakasarvon määrittely ja ratkaisukeskeinen myynti
Myyntitulosten seuranta ja mittarointi
Motivaation ja itseohjautuvuuden vahvistaminen myyntityössä