Myynnin strateginen tuki

Myynnin kehittäminen

Toteutamme myynnin kokonaisvaltaista strategista kehittämistä. Palvelumme tavoitteena on tehostaa organisaation myyntitoimintaa ja varmistaa sen kilpailukyky pitkällä aikavälillä. Kehitysprojektin aikana tarkastelemme tarpeiden mukaan kaikkia myynnin osa-alueita, kuten prosessien optimointia, rekrytointistrategioita, myynnin henkilöstön valmentamista, menetelmä- ja työkaluvalintoja ja sisäistä viestintää. Jokainen toimeksianto suunnitellaan yksilöllisesti asiakkaan tarpeiden ja liiketoiminnan tavoitteiden mukaan.

Myynnin kehittämisprojekti alkaa nykytilanteen analyysilla, jossa kartoitetaan myyntiorganisaation vahvuudet, haasteet ja kehityskohteet. Alkukartoituksen pohjalta laaditaan kehityssuunnitelma, jossa määritellään projektin laajuus ja tavoitteet. Palvelumme voi olla puhtaasti neuvoa antava tai se voi sisältää työskentelyä muun tiimin jatkeena.

Projektin toimenpiteet voivat olla laaja-alaisia tai tarkkaan rajatusti tiettyyn ongelmakohtaan syvällisesti keskittyviä, tarpeista riippuen. Ne voivat sisältää esimerkiksi myyntiprosessien uudelleenmäärittelyä, henkilöstöhallinnon kehitystyötä, henkilöstön jatkokouluttamista, asiakaskokemuksen lähtökohtien kehittämistä tai vaikkapa työkalujen kilpailutus- ja käyttöönottoprosessien läpivientiä. Projektista tuotetaan raportti, jossa käsittelemme tehtyjä toimenpiteitä ja havaintojamme tulevaisuuden kehityskohteiksi.