Online
Sosiaalisen median markkinointi
Sosiaalisen median eli somen kautta voidaan tavoittaa suuria yleisöjä nopeasti ja kustannustehokkaasti. Somemarkkinoinnista onkin tullut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana jatkuvasti suositumpi tapa yrityksille ja yhteisöille tavoittaa kohderyhmiään. Somemarkkinoinnin keskeinen etu moniin muihin markkinointitapoihin on volyymi, sillä mainokset ovat suhteellisen pienin rahallisin panostuksin satojen tuhansien ihmisten nähtävillä. Keskeistä somemarkkinoinnille on kampanjoiden ja kampanjoissa käytettävien mainosten jatkuva optimointi, joka vaatii omaa asiantuntemustaan. Toteutamme sosiaalisen median markkinointikampanjoita osana brändityötä tai erillisenä palveluna.
Somemarkkinointikampanjaa laatiessa kartoitamme asiakkaan kanssa kampanjan tavoitteet ja lähtötilanteen. Tämän jälkeen kampanjassa toteutetaan suunnitteluvaihe, jossa luodaan kampanjan luovat sisällöt, eli viestit ja visuaaliset materiaalit. Tämän jälkeen kampanjat pystytetään asiakkaan omille sosiaalisen media tileille tavanomaisesti Metan, Googlen tai LinkedInin alustoille.
Somekampanjoinnin tavoitteenasettelussa keskeistä on brändin aiempi tunnettuus ja mainontaan käytettävissä oleva budjetti. Somekampanjointia aloittelevan toimijan kannattaa ensimmäiset kampanjat ajatella pilotteina ja investointina, jolla kerätään kampanjoinnin toimivuudesta tietoa ja tehdään vasta ensimmäiset konversiot. On tavanomaista, että myynnin keinona somekampanjointia ja sen optimointia tulee jatkaa pitkäänkin, ennen kuin siitä löydetään organisaatiolle toimivimmat viestit, sisällöt ja kampanjoinnin asetuskokonaisuus.
Somekampanjointi toimii myös saumattomasti yhteistyössä verkkosivujen kanssa, sillä tavanomaisin kohde mainokselle on yrityksen tai yhteisön verkkokauppa. Tästä syystä somekampanjointia aloittaessa on oleellista, että verkkosivut ovat toimivat ja käyttäjäystävälliset.