Hallinto
Yleishallinnon tuki
Hallinnon ja taloustehtävien ulkoistaminen kannattaa silloin, kun hallinnon tehtävät vaativat yhdeltä työntekijältä vain osan työajasta, omaa asiantuntijaa ei syystä tai toisesta ole mahdollista tai järkevää palkata tai jos organisaatiossa halutaan kehittää hallintoa ulkoisen asiantuntijan kanssa. Hallintotehtävien ulkoistamisen keskeisin vahvuus on, että organisaatiossa vapautuu aikaa sen ydintehtävän toteuttamiseen. Joissakin tilanteissa tämä saattaa tuoda mukanaan myös säästöjä, kun yhtälössä huomioidaan suoraan vapautunut työaika ja sen aiheuttamat välilliset hyödyt.
Hallinnon strategisen tuen palvelut
Hallinnon strategiseen tukeemme sisältyvät esimerkiksi hallinnon toimintojen suunnittelu ja kehittäminen, talousarvioiden ja toimintasuunnitelmien laatimisessa tukeminen, budjetoinnin kehittäminen, kirjanpidon valvonta ja talouden raporttien laatiminen ja kehittäminen sidosryhmätyötä varten. Tarpeiden mukaan palvelumme voi sisältää dokumenttihallinnon kehittämistä, esimerkiksi kilpailutus- ja sopimuskäytäntöjen osalta ja tietohallinnon sekä järjestelmien kehitystöitä. Tuemme myös henkilöstöhallinnon kehittämisessä sekä rekrytoinnissa koko prosessin kaarelta työpaikkailmoitusten laatimisisesta haastatteluihin ja työsopimukseen.
Palvelumme eivät sisällä apurahamuotoisen rahoituksen hankintaa tai raportointia, työehtosopimustyötä, organisaation nimissä esiintymistä, suoraa esihenkilötyötä tai vastuuaseman omaksumista organisaation taloudesta. Vastuu sisällöistä ja hallinnon ja talouden kokonaisuudesta säilyy aina asiakkaalla.
Hallinnon strategisen tuen palvelut
Hallinnon operatiiviseen tukeemme sisältyvät esimerkiksi yleishallinnon järjestelytehtävät, osto- ja myyntireskontraan liittyvät tehtävät, budjettiseuranta ja talouden raportointi, talouden laskelmissa avustaminen, asiakirjahallinta ja jäsenrekisterien ja asiakastietojen kirjaaminen ja ylläpito, työsopimusten valmistelu ja henkilöstön tietojen ylläpito, palkanlaskennan ja työajanseurannan tehtävät sekä tietohallinnon ja järjestelmien käyttöönoton ja ylläpidon tuki.
Tehtävät voivat olla laaja-alaisia ja vastuista sovitaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Palvelumme eivät sisällä asiakkaan toimipisteessä päivittäistä läsnäoloa vaativia tehtäviä tai kirjanpidon ja tilintarkastuksen palveluita.