Hallinto

Rekrytoinnin tuki

Rekrytoinnin onnistuminen on organisaatiolle elinehto. Ilman työhön ja työkulttuuriin soveltuvaa henkilökuntaa hyvinkin suunniteltu ja johdettu toiminta on hataralla pohjalla. Rekrytointiin kannattaa hakea ulkopuolista tukea silloin, kun omat resurssit eivät riitä, rekrytoinnista on vähemmän kokemusta tai rekrytointiin haluaa ylimääräisen silmäparin ja ajatusten pallottelukumppanin. Toteutamme rekrytoinnin tukea hyvin vankalla kokemuksella ja tarvittaessa koko kaarelta työpaikkailmoituksen laatimisesta työsopimukseen saakka.

Rekrytoinnin tuki alkaa keskustelulla, jonka tarkoituksena on selvittää minkälaista työntekijää tarvitaan, minkälainen työpaikka on kyseessä ja minkälaisia tavoitteita toiminnalle on alkavan rekrytoinnin osalta. Määrittelemme myös rekrytointiprosessin yksityiskohdat. Tämän pohjalta tuotamme tiiviin rekrytointiprofiilin ja katsomme projektiin tarvittavat toimenpiteet. Rekrytoinnista viestimisen vastuu voi olla asiakkaalla tai kuulua palveluumme.

Rekrytoinnin edetessä palveluun kuuluu tavanomaisesti alkuvaiheen karsinta ja yhteydenpito hakijoihin. Koska rekrytoinnissa ollaan kilpailutilanteessa muiden työnantajien kanssa, viestimisen nopeus on hyvin oleellista. Kun hakijoihin ollaan henkilökohtaisesti ja ajantasaisesti yhteydessä, työnantajamielikuva paranee ja tulevaisuuden rekrytointi helpottuu.

Alkukarsinnasta sopivat hakijat siirtyvät haastatteluvaiheeseen, ja haastattelukierrosten määrästä riippuen alkuhaastattelu voidaan tarpeen mukaan suorittaa vielä ilman asiakkaan osallistumista. Valintaan johtava viimeinen haastattelukierros on monesti jo kokonaan asiakkaan edustajien käsissä.

Tuotamme jokaisesta rekrytointiprosessista raportin havaintoinemme rekrytoinnin etenemisestä ja kandidaateista. Raportti auttaa tulevaisuuden rekrytointia ja toimii myös dokumenttina oikeaoppisesti suoritetusta rekrytointiprosessista.